plommonisbjornarpolisonger

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Galna själar

Vi snurrar, snurrar och snurrar. Varför inte bara stå still och kolla på snurret istället. Snurret beter sig snurrigt. Som en virvlande virvelvind på djurparken där pensionärerna tar upp alla bänkar. Som ett lejon instängt i en rännsten i Sahara. Lejonets själ är galen, vill bara sitta med pensionärerna, leva i det vilda och spela boule på eftermiddagarna. Dricka svart kaffe med bitsocker. Men innerst inne är vi alla som en ost och skinkmacka på insidan, med lite extra rödlök. Snurriga, gamla, slumpartade och gröna. Som ett ålderdomshem, där allt och alla ser ut som russin. Som en enda stor russinbur. 


 


Som ett plommon på sin gren, som en isbjörn levande i sin vinterdvala och som en polisong på en äcklig gammal gubbe i en snuskig gammal bil med godispapper och pizzakartonger på golvet utanför en förfallen mack i Torsby. 

 
 
Ingen bild

Majset

9 augusti 2011 12:50

Jag känner mig ofta vilsen och snurrig. Som om hela världen retas med mig för att förvirra. Jag känner mig trygg nu när någon mer känner i de banorna.

 
Ingen bild

Tuva

9 augusti 2011 12:51

Cool bild iaf! ;)

 
Ingen bild

Jossi

9 augusti 2011 12:53

När jag känner ddär kännslorna brukar jag ta en kopp kaffe för att lugna mej :)

 
Ingen bild

:S

9 augusti 2011 12:54

bilden speglar mina känslor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har varit i tankekällas brunn och samlat krafter. Vi alla vet hur viktig denna källa är. Själen är hel igen. Som ett brutet ben som läkt innanför köttets skyddande väggar. NU kan jag andas igen, på riktigt! Jag är redo att dela med mig av livets ...


När lappsjukan slår till, så slår den inte bara till för ögonblicket.  Den kommer, och etsar sig fast för evigt.  Den tar de vilda själarna ur kroppen, och tar deras plats.  Jagar en till vrån längst där inne.Längre än djupt, längre än djupast,...


Har allt och alla en vilja? Jag kan, jag vill, jag ska. Hur stor procentsats i världen kan tänka så? Har möss en egen vilja? Eller går möss på instinkten? Jag vill ha en bulle. Är det verkligen jag som vill det? Kanske är det bara en instinkt jag har...


Dessa ord du utsöndrar idag, kommer de ens att bli väckta imorgon på morgonkvisten? Kommer de ens någonsin sägas ur din mun? Hur skulle du teckna de sista orden? Som en bibel? Som en serietidning? Eller som en kokbok? Vi är alla olika, likaså är orde...


A-andasB-bedrövas C-chockasD-darraE-erövrasF-fritasG-glömmaH-hetsas I-immunitet J-jagas K-klösasL-lämnasM-mörknasN-nalkasO-orkaP-punkterasQ-quiltasR-rankasS-skakasT-träffasU-utpekasV-vandaliserasW-wallraffasX-xaminerasY-ylaZ-zippasÅ-ångraÄ-äl...

Presentation


Som ett plommon på sin gren, som en isbjörn levande i sin vinterdvala och som en polisong på en äcklig gubbe i en snuskig gammal bil med godispapper och pizzakartonger på golvet utanför en förfallen mack i Torsby.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards