plommonisbjornarpolisonger

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Kvällsdikt mot nattmånen

Mot månen flyger en ful varelse.
Var är Else?
Mot natten flyger en månvarelse, nattvarelse, mörkelvarelse,
var är Else?
Vi leever i ett universum där allt är tillåtet utom mörkermagi mot en hemsk varelse.
Var är Else?
Erogon kunde, men varför kan inte vi tämja en varelse?

Var är Else?
En drake är en äkta varelse.

Var är Else?
Jag fann en varelse.
Jag fann Else.



(Vart var Else för fasiken?)



 

Som ett plommon på sin gren, som en isbjörn levande i sin vinterdvala och som en polisong på en äcklig gubbe i en snuskig gammal bil med godispapper och pizzakartonger på golvet utanför en förfallen mack i Torsby.

 
 
Ingen bild

Majset

9 augusti 2011 12:41

Wow vad fina ord, men man undrar ju, var var Else?

 
Ingen bild

Jossi

9 augusti 2011 12:42

Dessa ord stärker mig verkligen!
Tack!

 
Ingen bild

Emma

9 augusti 2011 12:44

Vi alla behöver tröst i natten, tur att du finns!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har varit i tankekällas brunn och samlat krafter. Vi alla vet hur viktig denna källa är. Själen är hel igen. Som ett brutet ben som läkt innanför köttets skyddande väggar. NU kan jag andas igen, på riktigt! Jag är redo att dela med mig av livets ...


När lappsjukan slår till, så slår den inte bara till för ögonblicket.  Den kommer, och etsar sig fast för evigt.  Den tar de vilda själarna ur kroppen, och tar deras plats.  Jagar en till vrån längst där inne.Längre än djupt, längre än djupast,...


Har allt och alla en vilja? Jag kan, jag vill, jag ska. Hur stor procentsats i världen kan tänka så? Har möss en egen vilja? Eller går möss på instinkten? Jag vill ha en bulle. Är det verkligen jag som vill det? Kanske är det bara en instinkt jag har...


Dessa ord du utsöndrar idag, kommer de ens att bli väckta imorgon på morgonkvisten? Kommer de ens någonsin sägas ur din mun? Hur skulle du teckna de sista orden? Som en bibel? Som en serietidning? Eller som en kokbok? Vi är alla olika, likaså är orde...


A-andasB-bedrövas C-chockasD-darraE-erövrasF-fritasG-glömmaH-hetsas I-immunitet J-jagas K-klösasL-lämnasM-mörknasN-nalkasO-orkaP-punkterasQ-quiltasR-rankasS-skakasT-träffasU-utpekasV-vandaliserasW-wallraffasX-xaminerasY-ylaZ-zippasÅ-ångraÄ-äl...

Presentation


Som ett plommon på sin gren, som en isbjörn levande i sin vinterdvala och som en polisong på en äcklig gubbe i en snuskig gammal bil med godispapper och pizzakartonger på golvet utanför en förfallen mack i Torsby.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards